Občanská poradna
sociální služba poskytovaná podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
Informace o službě můžete také nalézt v Registru poskytovatelů sociálních služeb v ČR (identifikátor: 6006853)
S ČÍM POMÁHÁME?
Nejčastěji se zabýváme:
- Bydlení
- Občanskoprávní a majetkoprávní vztahy
- Rodina a mezilidské vztahy
- Pracovněprávní vztahy
- Systém sociálních dávek a pomoc
- Dluhové poradenství
- Ochrana spotřebitele
- Sociální a zdravotní pojištění
- Správní řízení – jednání s úřady
Poskytované služby:
- pomoc při uplatnění práv a oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- sociálně terapeutická činnost
- pomoc při hledání půjčovny kompenzačních pomůcek
- akreditace u Ministerstva spravedlnosti ČR pro poskytování služeb v oblasti oddlužení (ident. číslo: AO-003-2018)
KOMU A KDE JE SLUŽBA POSKYTOVÁNA?
Cílovou skupinu uživatelů služby tvoří všechny osoby hledající informace a pomoc při prosazování svých oprávněných zájmů a řešení svých obtížných životních situací, osoby, které neznají svá práva a povinnosti, a osoby, které nejsou schopny účinně vyjádřit své potřeby.
Cíle
- nabídnout možnosti řešení a pomoc při řešení nepříznivé sociální situace
- aktivizace klienta při řešení jeho situace, aby uměl využít ve společnosti dostupné zdroje v systému služeb
- podporovat uživatele služby v samostatnosti prosazování svých práv a oprávněných zájmů
Služba je poskytována:
- ambulantně: Palackého 1061, Horažďovice a Přesanické nám. 1, Nepomuk
- terénně: v Horažďovicích a okolních obcích v okruhu 15 km od Horažďovic
JAK JE SLUŽBA POSKYTOVÁNA?
Občanská poradna při Charitě Horažďovice poskytuje ambulantní i terénní formou informace, rady, aktivní poradenskou pomoc a podporu prostřednictvím nezávislého poradenství všem lidem, kteří se na ni obrátí, aby dokázali vyřešit svoji situaci, která je tíží nebo aby dokázali této situaci předcházet.
Usilujeme o to, aby občané netrpěli neznalostí svých práv a povinností, neznalostí dostupných služeb nebo neschopností vyjádřit své potřeby či hájit své oprávněné zájmy.
Principy poskytované služby
Služba je poskytována diskrétně, nestranně, bezplatně, respektuje individualitu a svobodu rozhodování uživatele. Je využíván partnerský přístup a uživatel je motivován k samostatnosti. U uživatele se snažíme rozvíjet schopnost aktivně se podílet na řešení své životní situace.
Pracovní doba:
Ambulantní poradenství
V Občanské poradně na adrese Charita Horažďovice, Palackého 1061, Horažďovice
Úterý: 9.00 - 11.30 I 12.30 - 16.00
V Občanské poradně na adrese Přesanické nám. 1, Nepomuk
Čtvrtek: 9.00 - 12.00 I 13.00 - 15.00
Terénní poradenství
V Horažďovicích a okolních obcích v okruhu 15 km od Horažďovic
Středa: 9.00 - 11.00 I 13.00 - 15.00
Projekt je realizován ve spolupráci s Občanskou poradnou Plzeň o.s.
KONTAKT
Občanská poradna
adresa: Palackého 1061, 341 01 Horažďovice (úterý: 8.00 – 16.00)
telefon: +420 730 551 603
e-mail: poradna@horazdovice.charita.cz
S pracovníkem poradny si sjednáte schůzku. Poradenství je poskytováno při osobních konzultacích.
Písemná forma poradenství (dopis, e-mail) není poradnou poskytována.
Občanská poradna
adresa: Přesanické nám. 1, 335 01 Nepomuk
(čtvrtek: 9.00 – 15.00)
telefon: +420 604 481 858
e-mail: poradna@horazdovice.charita.cz
S pracovníkem poradny si sjednáte schůzku. Poradenství je poskytováno při osobních konzultacích.
Písemná forma poradenství (dopis, e-mail) není poradnou poskytována.