Energokrize v rozpočtech domácností – existuje řešení?
24. února 2022 Z Charity Horažďovice

Energokrize v rozpočtech domácností – existuje řešení?

Informace o zdražování energií a služeb pro domácnosti na nás útočí každý den. Bohužel řada z nich je zavádějící a některé jsou až příliš obecné. Nechte si poradit od pracovnic sociální odboru MěÚ, jak svou situaci nejlépe vyřešit, nebo se obraťte na kontaktní pracoviště úřadu práce.

Informace o zdražování energií a služeb pro domácnosti na nás útočí každý den. Stejně tak se v médiích šíří „zaručené“ informace o tom, kdo bude mít nárok na pomoc od státu. Bohužel řada z nich je zavádějící a některé jsou příliš obecné (řada potřebných na pomoc nedosáhne kvůli nesplnění podmínek).

Patříte mezi ty, kterým výrazně vzrostly výdaje spojené s chodem domácnosti a nemáte dostatek prostředků na jejich placení? Máte obavy, že vaše aktuální příjmy ani finanční zálohy nebudou stačit na jejich úhradu? Nabízíme možnost konzultace přímo v Horažďovicích.

Pracovnice sociálního odboru MěÚ jsou připraveny s vámi řešit vaši konkrétní situaci a pomoci vám s dalším postupem. Aktivní přístup v hledání možností je rozhodně smysluplnější a zodpovědnější než vyčkávání nebo krátkodobé „překlenovací“ půjčky na základní rodinné výdaje. Cílem konzultace bude zorientování v aktuálních možnostech a jejich využití v co nejkratší době. Pracovnice budou v případě potřeby pomáhat i s vyplňováním potřebných dokumentů.

Obrátit se můžete také přímo na kontaktní pracoviště úřadu práce. Buďte, ale připraveni, že vaši situaci a oprávnění k čerpání dávek státní sociální podpory - příspěvek na bydlení a dávek hmotné nouze -  doplatek na bydlení, mimořádná okamžitá pomoc, budete muset prokázat. Např. pro vyplacení dávky mimořádné okamžité pomoci spojené s energokrizí je podmínkou, že žadatel přešel od dodavatele poslední instance (DPI) k jinému dodavateli energií do 31. 12. 2021 a od DPI obdržel vyúčtování uhrazených záloh. K vyhodnocení dávek vyplácených ÚP je nutné doložit další jiné dokumenty podle situace žadatele (např. příjmy, úhrady, majetkové a sociální poměry apod.)

Nejrychlejší cestou, jak získat další prostředky na zvýšené zálohy, je úspora na dalších vydáních z rodinného rozpočtu. V Horažďovicích už několik let funguje potravinová banka, která nabízí trvanlivé a částečně i čerstvé potraviny a drogerii. Výdej probíhá každé úterý v době 14:00 – 15:00 na adrese Palackého 1061, Horažďovice. Rozhodně není osobním selháním nebo ostudou přijmout (třeba jen na nějaký čas) tuto pomoc ať už jste např. rodič samoživitel nebo pobíráte důchod. Jde o možnost jak reálně ušetřit a přitom neohrozit svoji finanční budoucnost. Obchodní řetězce i dárci potravinových sbírek, kteří jsou hlavními „dodavateli“ do potravinových bank, svůj dar dávají s myšlenkou pomoci těm, kteří mají momentální nedostatek, ale chtějí svou situaci aktivně řešit a nebýt jen stálými uživateli dávek pomoci státu.

Důležité kontakty:

    Sociální odbor MěÚ Horažďovice – 371 430 531 (532)

    Úřad práce – pobočka Horažďovice - 950 128 280 (262), 950 128 270 (271)

    Potravinová banka Horažďovice – 376 511 867


 

 

Mgr. Šárka Čáňová

Mgr. Šárka Čáňová

ředitelka
Tel.: 376 511 867 E-mail: ~.qs-3b6LTuy8Zp--ovmVW7%WkvDRW7r